torsdag den 12. januar 2012

Babysokker moderne

Sokker str. 4½ mdr.
Sokkerne er strikket som vanterne, se evt. indlæg.
Det var mit første forsøg med 'magic loop', og jeg har strikket dem enkeltvis i modsætning til vanterne, som efterfølgende blev strikket samtidig.
Garnet er Drops Baby Merino, og sokkerne er strikket 20 cm lange, så der kan bukkes et stykke ned.
Jeg har strikket på Knit Pro pinde str. 3½ og med et kabel, der giver en rundpind på ca. 100 cm.
Jeg fik begyndersættet i julegave :-), men har et 'par ting' i forvejen.
Til en lille fod, der er 5 cm bred, gav min strikkefasthed og elasticiteten anledning til at slå 48 masker op.



Her ses sokkerne (med ombuk) sammen med vanterne. Mit dejlige barnebarn Anton på 4½ mdr. passer sættet fint.
Mht Knit Pro strikkepinde synes jeg, at de er flotte og dejlige, men pinden kan skrue sig op og garnet sætte sig fast, øv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar