lørdag den 7. januar 2012

Filtet taske - okt. 2011

Forsøg på filtet rød taske - oktober 2011

Garnet kunne dog ikke filte, så det blev ved forsøget.



Jeg havde købt bogen Feminin strik af Lene Holme-Samsøe og blev gjort opmærksom på en strikket firkant fra bogen af en strikker på nettet.
Jeg var allerede startet op på en oversize 'bul' lavet af garn 'Rustik' fra Netto, som jeg også havde brugt til min filtede slipover.
Firkanten af LH-S ville jeg bruge til bund. Det var sjovt at prøve at strikke den og garnet skiftede farve undervejs, så det var jo spændende nok.





På billedet nedenunder ses resultatet af, at jeg har vendt strikkeretningen to gange i 'bullen'. Vrangsiden kommer ud i midterdelen. Det gav i øvrigt to uønskede huller i strikket.


Her ses resultatet, som ikke kunne filte. 'Bullen' var også for stor, så den måtte syes (uønsket) ind.
Kreativt og lærerigt var det, men et flop, hvad produkt angår.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar