mandag den 16. januar 2012

Lilians trøje med fisk fra 1994

Denne trøje, som jeg har maskinstrikket i 1994, kom også frem fra gemmerne i dag til fotografering.


Jeg gik på et forårskursus på Hellerup Håndarbejdsseminarium og havde maskinstrik undervejs. Trøjen er mit eget design.
Fisken har jeg designet og klippet ud i hulkort.
Garnet er et strømpegarn.


Jeg har beregnet maskerne så fiskene kunne svømme 'hele' rundt i hals og den nederste kant.
I ærmekanten kunne det ikke lade sig gøre.
På billedet oven over går sidesømmen ved fiskehalen til venstre.
Kanten er lavet dobbelt og strikket sammen på maskinen.


Maskinstrikningen gav 'fladerne', men jeg husker,
at der var en del monteringsarbejde for en mindre øvet.

1 kommentar:

  1. Fin trøje - den kan da godt gå an i dag. Imponerende, at du har gemt den. Glæder mig til at se noget maskinstrik fra dig.

    SvarSlet