søndag den 28. april 2013

Mere Kaffe tak

 
Forberedelse til sokkestrikning
 


Her ses lidt farveforløb i et sokkegarn fra Regia, farvedesignet af Kaffe Fassett. Det hedder Design Line - Random Stripe. Jeg har i et tidligere indlæg øvet mig på sokkestrikning i dette garn. Nu er begge mine nøgler trævlet op for halvfærdige sokker og viklet i farveforløb på en aluminiumsbakke.

Så er garnet dampet over min dampende elkedel, så det er blevet glat (på billedet delen yderst til venstre).

Det er ikke lykkedes mig at afkode farveforløbet i garnet, som skifter mellem ovenstående farver på en for mig tilfældig måde. Livet ville måske også blive mere kedeligt, hvis alle par sokker var ens. Meen, der er jo også maskiner bag indfarvningen, så en eller anden begrænsning må der vel være.

Min mand var ellers hjælpsom med tidstagning når jeg viklede op og sagde 'grøn' for at finde en gentagelse i det andet nøgle. Jeg indså, at viklelængden for et lille hhv stort nøgle ville spille ind, så vi ikke havde styr på det (jeg har ikke noget krydsvikleapparat). Nå, men vi sad, da stille med benene, som lige havde været ude at gå 14,2 km på en tur som var planlagt til 10. Så var det armenes tur for mit vedkommende, 6 min. tog et nøgle.

Inden sokkerne kan tage form, vil jeg se mig om efter nogle Knit Pro stømpepinde i str. 2½. Som løse spidser findes de nemlig ikke, så jeg kan strikke med kabel i det system.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar