mandag den 17. juni 2013

Stribet babybluse fra Hendes Verden - de monterede dele

 
Så blev den færdig i dag, variationen af den stribede babybluse fra Hendes Verden.
Jeg har ikke strikket den på rundpind, ellers er den tæt på opskriften.
Str. 2 mdr.
 

Monteringsteknik er ikke nærmere beskrevet i opskriften, så her er mit bud på det.

Jeg har syet side- og ærmesømme nede fra og op med maskesting fra side til side.
Der kommer desværre sømrum, hvilket jeg gerne var for uden til en lille nyfødt.
(Det er lange opslagsender jeg har bevaret, og som nu gør gavn til sømmene,
og som er lange nok til isyning af ærmer i fællesskab).
Ærmegabet er syet med stikkesting fra sidesøm og ud til raglansøm, hvor jeg har fortsat med maskesting. Rygsiden sys først, da 'bagklappen' skal ligge yderst og være sammensyet med ærmet. Bagefter sys den anden side af ærmet i fra midt under ærmet, op langs raglanindtagningerne og til bagspidsen nås. 'Forklappen' sys til indvendig, se længere nede.
 
Elias 13 dage gammel blev ejer af denne bluse i dag.


Her ses den fulde bredde.
Højden op til halskanten har jeg mindsket lidt,
da jeg gerne ville have en hvid stribe under den blå kant.
 
 
'Bagklappen' er syet fast til ærmet, mens 'forklappen' indvendig er kastet til sømmen fra bagklap/ærme. 
 
Hov, de ærmestriber ser da en smule forskudt ud.
Der er udtagninger i kanten, der nok spiller ind, når der sys sammen.
Sidesømmen ser fin ud, den er lodret uden udtagninger, men har dog garnskift på det ene stykke.


De strikkede dele kan ses i indlægget
'Stribet babybluse fra Hendes Verden - de strikkede dele' fra 7. juni 2013.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar